Постинг
12.05.2021 19:31 -
Интересно и мъдро предложение
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 2959 Коментари: 16 Гласове:
Последна промяна: 16.05.2021 12:31
Прочетен: 2959 Коментари: 16 Гласове:
4
Последна промяна: 16.05.2021 12:31
Едно момиче ме попита, дали българските политици имат някакво тескере, което им дава правото да се занимават с политика? Както например се изисква да имаш шофьорска книжка, за да ти разрешат да станеш водач на превозно средство. Отговорих й честно, че не съм чувал да има някакво изискване, за да станеш политик в България. Момичето се учуди извънредно много и според мен с пълно право. Как така ще ти дадат правото да управляваш цял един народ щом като си някой като Тато - прост селяндур, без образование. Това момиче настояваше, че всеки политик, преди да стане такъв, трябва да премине много сериозен курс на политическо образование. Да положи съответните изпити и то с оценка над един фиксиран минимум. И чак когато има тапията, да му се разреши да практикува политическа дейност, да основава и ръководи партии, да се явява на избори и пр. Така редовите хора ще бъдат в по-малка степен заложници на съвършено некомпетентни, но амбициозни негодяи, на каквито например изобилстваше 45-тото НС. Мисля, че това момиче е абсолютно право и идеята му за сериозен политически ценз трябва да бъде взета час по-скоро на въоръжение. Нещо ми нашепва, че във Франция е сторено нещичко по този въпрос. Но Франция не е България. Единственото общо между тези две държави е, че у нас често ти дават, без дори да я искаш - гаранция Франция! Не е ли любопитно, че никой не изисква и тапия, за да станеш родител, което също е нещо изключително отговорно. Това ми припомня една турска поговорка:
"Пази се от зара на аджамията /новака/ и от уя на будалата /политИка!!!/!"
Ленин - иноагент
Инсценираната от САЩ визита на просещия ...
Ето как се аплодират истински талантливи...
Инсценираната от САЩ визита на просещия ...
Ето как се аплодират истински талантливи...
Прав си Младене,политиците трябва да са образовани!Някак си е смешно да не знаеш
на коя държава е столица Пекин.
цитирайна коя държава е столица Пекин.
от Ванкувър до Владивосток"...
цитирайНе те рабирам!Лично аз никога не съм виждал разлика между комунистите и техния клонинг ГЕРБ.В ГЕРБ една голяма част са бивши членове на БКП,останалите са техни
деца,така че не разделяй статуквото на Левски и ЦСКА,те просто са БФС.
В крайна сметка демокрацията разрешава правото на всеки да бъде ''фен''.
А фен според мен е синоним на помияр!
цитирайдеца,така че не разделяй статуквото на Левски и ЦСКА,те просто са БФС.
В крайна сметка демокрацията разрешава правото на всеки да бъде ''фен''.
А фен според мен е синоним на помияр!
Левски, ЦСКА и пр., това е за такива като теб, които изпитват перверзно удоволствие да са нечии подлоги. Нарича се стокхолмски синдром.
цитирайНе бил фен.Абе човек вие превържениците на Бойко се поболяхте от състрадание към едно диктаторско управление,което по всички правила на демокрацита не може да е вечно и не ви разбирам защо си го причинявате.
цитирайОСНОВАТЕЛЕН ВЪПРОС.
цитирай
7.
missana -
Няма да влизам в режим на обяснение с анонимен. Първо се представи с името си
12.05.2021 21:58
12.05.2021 21:58
adamshort написа:
Не бил фен.Абе човек вие превържениците на Бойко се поболяхте от състрадание към едно диктаторско управление,което по всички правила на демокрацита не може да е вечно и не ви разбирам защо си го причинявате.
и тогава можем да разсъждаваме върху хипотези.
rosiela написа:
Младене, ОСНОВАТЕЛЕН ВЪПРОС.
Наистина въпросът е основателен. За ватман се иска тапия. А да шофираш цял народ не се иска. Твърде е парадоксално!
Предложението политиците да имат необходимия ценз е разумно и добре мотивирано.
И трябва да се отнесе по-нагоре.
Някои хора наистина болеят за политическата ситуация в България и се замислят...
цитирайИ трябва да се отнесе по-нагоре.
Някои хора наистина болеят за политическата ситуация в България и се замислят...
10.
vencivaleri1951 -
Мисана, продължаваш да изненадваш с откровените си глупости и незнание
13.05.2021 00:52
13.05.2021 00:52
"Европа от Ванкувър до Владивосток" е фраза на Шарл де Гол . И тук не става въпрос за територия, а Европейска принадлежност и цивилизация. Русия ли не е продукт на европейската цивилизация, или Канада и САЩ? Може би последните са продукт на автохтонно развитие на индианските племена?
За сведение в ГИМО/университетът на Виденов/ един от най-трудните предмети е политическа география на света. /Аз съм учил икономическа география/ Общо взето се изучава политиката и администрирането на всички страни членки на ООН. До колкото знам, Виденов е завършил с "красный диплом" , така че е наясно къде е Ванкувър , а познава добре и дейността на автора на цитата. Все пак, ако е минал между капките в изпита по география, то се и хабилитира в областта на външната политика-университетски преподавател е.
Накрая да те попитам-Защо смяташ Симеоновската школа на МВР за мярка по образованост ??? Не си прав! Не казвам в каква посока, но Виденов и Борисов освен , че ги дели вагон книги са на километри разделени един от друг що се отнася до почтеност и лично достойнство
ПП Живков вероятно е връстник на прадядо ти.Роден е на село, като Борисов например.Няма академично образование, но е печатарски работник. Тоест редил е буквите/линотипер/ Колко тук от списващите в блога бг могат да се справят с тази работа-мисля не малък процент/аз определено не ставам/ Друга част от биографията му , която малко се знае, че е самодеец. Има награда за " Яго" в Отело
на някакъв преглед на читалищната самодейност. Колко от твоите роднини четат Шекспир, а колко го наизустяват ? А прадядо ти?
цитирайЗа сведение в ГИМО/университетът на Виденов/ един от най-трудните предмети е политическа география на света. /Аз съм учил икономическа география/ Общо взето се изучава политиката и администрирането на всички страни членки на ООН. До колкото знам, Виденов е завършил с "красный диплом" , така че е наясно къде е Ванкувър , а познава добре и дейността на автора на цитата. Все пак, ако е минал между капките в изпита по география, то се и хабилитира в областта на външната политика-университетски преподавател е.
Накрая да те попитам-Защо смяташ Симеоновската школа на МВР за мярка по образованост ??? Не си прав! Не казвам в каква посока, но Виденов и Борисов освен , че ги дели вагон книги са на километри разделени един от друг що се отнася до почтеност и лично достойнство
ПП Живков вероятно е връстник на прадядо ти.Роден е на село, като Борисов например.Няма академично образование, но е печатарски работник. Тоест редил е буквите/линотипер/ Колко тук от списващите в блога бг могат да се справят с тази работа-мисля не малък процент/аз определено не ставам/ Друга част от биографията му , която малко се знае, че е самодеец. Има награда за " Яго" в Отело
на някакъв преглед на читалищната самодейност. Колко от твоите роднини четат Шекспир, а колко го наизустяват ? А прадядо ти?
missana написа:
от Ванкувър до Владивосток"...
zemja написа:
Умно момиче!
Предложението политиците да имат необходимия ценз е разумно и добре мотивирано. И трябва да се отнесе по-нагоре.
Някои хора наистина болеят за политическата ситуация в България и се замислят...
Предложението политиците да имат необходимия ценз е разумно и добре мотивирано. И трябва да се отнесе по-нагоре.
Някои хора наистина болеят за политическата ситуация в България и се замислят...
Щом и децата вече забелязват на какъв хал е политическия ни живот, значи ситуацията е много зле.
Само недей да подмяташ за прадядовците ми, защото те са исторически личности.
1. Бащата на майката на баща ми, т.е. единият ми прадядо, е автор на книгата "Сага за балканската война", книга равностойна на записките на Захари Стоянов /линкът най-горе/ и още нещо за него:
https://www/%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD-%D0%B4%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%B2/
Другият ми прадядо - бащата на бащата на майка ми, е Алексей Филипов - виден юрист, завършил в Одеса, народен представител и най-близък приятел с Алеко Константинов и Найчо Цанов. Писмата му с Алеко се съдържат в томовете за Алеко Константинов:
https://litclub/library/bg/aleko/a_filipov.html
Другият дядо на майка ми и мой прадядо е адвокат Константин Илиев - най-видният Сливенски адвокат, водил дела в Цариград. Един свръхзаможен човек и също народен представител.
Четвъртият ми прадядо е Винченцо Мисана и произхожда от бижутерска фамилия в град Удине - Северна Италия. Жени се за българка и се преселва в София.
Взел е участие като доброволец в сръбско-българската война и е награден с орден за храброст:
http://macedonia/dibo/jvd/jvd_10_1.htm
Ще се радвам, ако ми посочиш друг българин с такива прадядовци.
Що се касае до т.нар. мисъл на Де Гол, тя вероятно визира факта, че една част от Канада е френска. Вярно е, че днес има твърде много българи в Канада и то най-вече благодарение на товарищ Жан Виденов, защото хиперинфлацията, която той докара на българите ги прогони по всички части на света, вкл. и в Канада. Та Виденов смело би могъл да каже, че България се простира до нос Хорн. Факт е, че точно Жан Виденов даде старт на дивия капитализъм в България, стартирайки масовата и касовата приватизация в огромни размери. Пак той отдаде на 35 годишна концесия водите на Места и Струма на съседни нам държави. Като срокът на тази концесия все още не е изтекъл.
цитирай1. Бащата на майката на баща ми, т.е. единият ми прадядо, е автор на книгата "Сага за балканската война", книга равностойна на записките на Захари Стоянов /линкът най-горе/ и още нещо за него:
https://www/%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD-%D0%B4%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%B2/
Другият ми прадядо - бащата на бащата на майка ми, е Алексей Филипов - виден юрист, завършил в Одеса, народен представител и най-близък приятел с Алеко Константинов и Найчо Цанов. Писмата му с Алеко се съдържат в томовете за Алеко Константинов:
https://litclub/library/bg/aleko/a_filipov.html
Другият дядо на майка ми и мой прадядо е адвокат Константин Илиев - най-видният Сливенски адвокат, водил дела в Цариград. Един свръхзаможен човек и също народен представител.
Четвъртият ми прадядо е Винченцо Мисана и произхожда от бижутерска фамилия в град Удине - Северна Италия. Жени се за българка и се преселва в София.
Взел е участие като доброволец в сръбско-българската война и е награден с орден за храброст:
http://macedonia/dibo/jvd/jvd_10_1.htm
Ще се радвам, ако ми посочиш друг българин с такива прадядовци.
Що се касае до т.нар. мисъл на Де Гол, тя вероятно визира факта, че една част от Канада е френска. Вярно е, че днес има твърде много българи в Канада и то най-вече благодарение на товарищ Жан Виденов, защото хиперинфлацията, която той докара на българите ги прогони по всички части на света, вкл. и в Канада. Та Виденов смело би могъл да каже, че България се простира до нос Хорн. Факт е, че точно Жан Виденов даде старт на дивия капитализъм в България, стартирайки масовата и касовата приватизация в огромни размери. Пак той отдаде на 35 годишна концесия водите на Места и Струма на съседни нам държави. Като срокът на тази концесия все още не е изтекъл.
но ти продължаваш да "потъваш"
Виденов цитира именития французин в заявката на България за членство в евроатлантическите структури. Малко хора си спомнят и знаят че правителството на Виденов направи заявката ни за членство в ЕС и НАТО.
Не тълкувай ДЕ Гол-много е голям, а и директен в изказа си. Изказването му не е толкова за Канада и САЩ-европейската им принадлежност не буди съмнение/ френски се говори в много страни в Северна Африка, но .../, а репликата му е за Русия, която той вижда като пълноправен член на европейските политически и икономически съюзи. Тезата му не е приета и Франция прекратява членството си в НАТО
цитирайВиденов цитира именития французин в заявката на България за членство в евроатлантическите структури. Малко хора си спомнят и знаят че правителството на Виденов направи заявката ни за членство в ЕС и НАТО.
Не тълкувай ДЕ Гол-много е голям, а и директен в изказа си. Изказването му не е толкова за Канада и САЩ-европейската им принадлежност не буди съмнение/ френски се говори в много страни в Северна Африка, но .../, а репликата му е за Русия, която той вижда като пълноправен член на европейските политически и икономически съюзи. Тезата му не е приета и Франция прекратява членството си в НАТО
Той хвърли България в лапите на дивия капитализъм чрез масовата и касовата приватизация, която начена в особено големи размери. Този факт надявам се няма да оспориш. Много им се иска на комунистите, хем да са изтупани капиталисти, хем да са на ти с електората си от предани комунисти - паркинсонови баби и дядковци - за жалост все чугунени глави. Тази партия винаги се е крепяла на лъжата и двуличието си. Обещаваха на хората светло комунистическо бъдеще - до 1980г., а същевременно техните висши кадри си го бяха отдавна построили и присвоили изцяло за себе си - това светло бъдеще.
След 10 ноември, какво ли не продължиха да обещават на овчия български електорат. То не бяха девизи като "Сполука", "Промяна" и какви ли не още измишльотини. А на дело предадоха всички светли идеали на Ботев и Вапцаров и мамата разкатаха на паметта на тези достойни българи. Така мисля аз, защото се осланям на преживяното и видяното със собствените ми очи!
цитирайСлед 10 ноември, какво ли не продължиха да обещават на овчия български електорат. То не бяха девизи като "Сполука", "Промяна" и какви ли не още измишльотини. А на дело предадоха всички светли идеали на Ботев и Вапцаров и мамата разкатаха на паметта на тези достойни българи. Така мисля аз, защото се осланям на преживяното и видяното със собствените ми очи!
"момиче" те попитало защо нямало образователен ценз за политици, или нещо подобно. Ти , след като си се замислил се съгласяваш, че има политици без необходимия ценз и общо взето леви....Живков, а Виденов дори не знаел къде е Ванкувър
А Виденов е с много престижно образование-английската в Пловдив, ГИМО в Москва и след като се отказа от политиката се хвана с наука и образование и се хабилитира
Какъв ценз търсиш в този човек-имаш ли ти неговия?
За масовата приватизация ти също не си наясно. Виждайки на къде отиват нещата пръв за масова приватизация говори и се разпорежда Живков. Виждайки, че трудовият човек ще остане капо, Живков се разпорежда производствените структури да преминат в ръцете на трудовите колективи, според приноса в производството-накратко казано -всяка година трудов стаж носеше определени точки и съответно акции. Колективите избират ръководството си и определят политиката на предприятието, селскостопанската структура. Стопанската номенклатура саботира Живков и забави нещата. Виденов се опита да направи справедлива приватизация, но бе бламиран , над 30 души от парламентарната му група излязоха с писмо против него/половината от министрите също/. А го направиха защото на първомайския митинг Виденов също Цитира, но този път Ботев-за "чорбаджии изедници", а Продев написа култовата си статия за "червените бабички и червените мобифони"
В коректна полемика и състезание "смятащите се за елитарни "бунтовници" в БСП нямаха шанс за политическо бъдеще, но заедно с политици на ДПС, на СДС и зараждащите се "диви капиталисти" спретнаха криза и Виденов подаде оставка. Живее още в апартамента си от който дойде на Дондуков едно. Виденов е мярка за почтеност в политиката.
Не мога да разбера конвулсиите ти да "цапаш" стойностни хора-онзи ден Христо Иванов, днес Виденов. Те са различни, но с общ знаменател и той е -ерудиция и почтеност
ПП Търсенето на ценз, какъвто и да е/образователен, имуществен, верски.../ е в пълно противоречие на парламентарната демокрация...
Изниква веднага въпросът, а защо има хора които не покриват минимален образователен ценз. Тоест един път те са потърпевши , че са неграмотни и втори път ги ограничават да променят това си състояние с активно участие в обществено-политическите процеси Започнат ли да се отнемат права идва моментът в който няма какво да се отнема повече. Тоест всеки трябва да може да бъде избиран и да избира. Парадокс е, но и в трите национални катастрофи начело на страната ни стоят професори-Радославов, Цанков, Филов...
България има сериозен просперитет , когато начело са харамии и хора без академично образование-Стамболов, Стамболийски, Живков...Откровено казано очаквах просперитет преди десет години от Борисов, но за мен той се случи да е негоден и негодник
цитирайА Виденов е с много престижно образование-английската в Пловдив, ГИМО в Москва и след като се отказа от политиката се хвана с наука и образование и се хабилитира
Какъв ценз търсиш в този човек-имаш ли ти неговия?
За масовата приватизация ти също не си наясно. Виждайки на къде отиват нещата пръв за масова приватизация говори и се разпорежда Живков. Виждайки, че трудовият човек ще остане капо, Живков се разпорежда производствените структури да преминат в ръцете на трудовите колективи, според приноса в производството-накратко казано -всяка година трудов стаж носеше определени точки и съответно акции. Колективите избират ръководството си и определят политиката на предприятието, селскостопанската структура. Стопанската номенклатура саботира Живков и забави нещата. Виденов се опита да направи справедлива приватизация, но бе бламиран , над 30 души от парламентарната му група излязоха с писмо против него/половината от министрите също/. А го направиха защото на първомайския митинг Виденов също Цитира, но този път Ботев-за "чорбаджии изедници", а Продев написа култовата си статия за "червените бабички и червените мобифони"
В коректна полемика и състезание "смятащите се за елитарни "бунтовници" в БСП нямаха шанс за политическо бъдеще, но заедно с политици на ДПС, на СДС и зараждащите се "диви капиталисти" спретнаха криза и Виденов подаде оставка. Живее още в апартамента си от който дойде на Дондуков едно. Виденов е мярка за почтеност в политиката.
Не мога да разбера конвулсиите ти да "цапаш" стойностни хора-онзи ден Христо Иванов, днес Виденов. Те са различни, но с общ знаменател и той е -ерудиция и почтеност
ПП Търсенето на ценз, какъвто и да е/образователен, имуществен, верски.../ е в пълно противоречие на парламентарната демокрация...
Изниква веднага въпросът, а защо има хора които не покриват минимален образователен ценз. Тоест един път те са потърпевши , че са неграмотни и втори път ги ограничават да променят това си състояние с активно участие в обществено-политическите процеси Започнат ли да се отнемат права идва моментът в който няма какво да се отнема повече. Тоест всеки трябва да може да бъде избиран и да избира. Парадокс е, но и в трите национални катастрофи начело на страната ни стоят професори-Радославов, Цанков, Филов...
България има сериозен просперитет , когато начело са харамии и хора без академично образование-Стамболов, Стамболийски, Живков...Откровено казано очаквах просперитет преди десет години от Борисов, но за мен той се случи да е негоден и негодник
missana написа:
Той хвърли България в лапите на дивия капитализъм чрез масовата и касовата приватизация, която начена в особено големи размери. Този факт надявам се няма да оспориш. Много им се иска на комунистите, хем да са изтупани капиталисти, хем да са на ти с електората си от предани комунисти - паркинсонови баби и дядковци - за жалост все чугунени глави. Тази партия винаги се е крепяла на лъжата и двуличието си. Обещаваха на хората светло комунистическо бъдеще - до 1980г., а същевременно техните висши кадри си го бяха отдавна построили и присвоили изцяло за себе си - това светло бъдеще.
След 10 ноември, какво ли не продължиха да обещават на овчия български електорат. То не бяха девизи като "Сполука", "Промяна" и какви ли не още измишльотини. А на дело предадоха всички светли идеали на Ботев и Вапцаров и мамата разкатаха на паметта на тези достойни българи. Така мисля аз, защото се осланям на преживяното и видяното със собствените ми очи!
След 10 ноември, какво ли не продължиха да обещават на овчия български електорат. То не бяха девизи като "Сполука", "Промяна" и какви ли не още измишльотини. А на дело предадоха всички светли идеали на Ботев и Вапцаров и мамата разкатаха на паметта на тези достойни българи. Така мисля аз, защото се осланям на преживяното и видяното със собствените ми очи!
Жан Виденов бил невероятно честен и много стойностен премиер, но го бламирали и то от собствената му парламентарна група. Ако всичко това е вярно, то той пак ще бъде бламиран и при следващ опит да управлява. Ясно е, че не го бива завалията за политически капитан. Народът си го е казал максимално простичко и ясно. На калпав ...вълната му пречи.
И не аз бягам от темата, а ти, защото не вземаш отношение по въпроса как честния Жан отдаде на 35 годишна концесия водите на Струма и Места на други държави. Кое наложи това?
цитирайИ не аз бягам от темата, а ти, защото не вземаш отношение по въпроса как честния Жан отдаде на 35 годишна концесия водите на Струма и Места на други държави. Кое наложи това?